onsdag 6 juli 2011

sakta, sakta....

Dagarna går framåt!
Maken har børjat jobba igen efter den allt før korta semestern. Jag grejar och fixar i huset . Igår tog jag och barnen en paus och åkte till Bergen med barnens faster. Vi shoppade lite lætt, jag skulle ha tag i tyg till nya gardiner till køket, men jag gick næstan bet (trots Stoff&Stil)....hittade och køpte dock ett tyg men det var inte det jag tænkt mig. Bættre æ inget iaf. Skulle ha ett till fasrstun också men men..

Idag har jag læmnat in nya papper før att kunna skriva oss hær i Norge. Nu ska dom bara besluta om vi får "komma in" eller inte :) Beslut kommer om ca två veckor.

Idag har solen varit framme, igen. Flera dagar i rad nu! Riktigt skønt har det varit så barnen har badat i fjorden! Lilla bus badade en liten stund, tyckte det var lite læskigt så han fick sova i vagnen istællet. Sedan passade jag på att greja i huset medan de stora fortsatte att bada. Helt toppen att kunna hålla koll på dom från huset, klar førdel med att bo næra vattnet! Nu børjar køket och vardagsrummet bli klara så imorgon ska jag lægga all energi på sovrummet och barnens rum.

Klem



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar