lördag 17 mars 2012

Vinterferie

Ja, nu var det ju faktiskt 2 veckor sen...

Innan det låg jag däckad i två veckor.
På mors dag kände jag lite i halsen, måndagen kände jag mig ganska murken, en tolvtimmarsdag gjorde inte saken bättre...
Tisdagen lyckades jag vara på jobbet nån timme, frossade som aldrig förr. Hem o bädda ner sig och där blev jag liggande, i två veckor.
Tog mig till läkare i slutet på veckan, halsfluss, svår hosta och ögonkatarr blev domen. Massa medicin och sjukskrivning.
På tisdag vecka två var det dags för läkarbesök nr två, denna gång bronkit. Nytt penicillin och äntligen efter ett par dagar kunde jag ta ett normalt andetag! Sakta återvände jag till livet.
Jag har aldrig varit så sjuk som dessa två veckor och tyckte riktigt synd om mig själv.

Det var planerat sedan en tid att barnens vinterferie skulle tillbringas i Sverige.
Första besöket på 7 månader.
Envis som jag är satte jag mig i bilen med barnen på lördagen, fast besluten att at mig de 70 milen "hem".
Det var en tung resa för mig, barnen skötte sig kanon.

Vi bodde hos min bästa vän, underbara H!!
Söndagen var lugn, vi hälsade på min mormor och morfar o bara var. Jag var enormt sliten, så en del vilande blev det.
Söndagen var det på`t igen, jag satte barnen i bilen och styrde kosan mot huvudstaden. Målet var att hälsa på min faster över dagen. Vi hann inte ens fram innan barn nr1 kräks, väl framme kräks nr 2 på trottoaren och knappt en timme senare även barn nr 3. Det lugnade sig inte förren sent på kvällen så vi blev kvar över natten.
Lyckades ta oss hem under tisdagen.
Under natten till onsdag var det så min tur.
Kände mig riktigt dålig, var ju inte alls iform.
Tordagen började vi så piggna till, kan äntligen hälsa på mormor och morfar igen, har otroligt dåligt samvete för att vi inte får mer tid tillsammans. Även min mamma kommer.
Fredag är vi på riktigt bra humör alla.
Stora sonen hälsar på sin gamla klass och är med under dagen. Jag hinner handla lite för att ta med hem, och idag blir även stora dagen för barnen att hälsa på kompisar. Jag har även bokat en gemensam fika med släkten. Schemat är tajt men det går ihop!!
Vi är alla nöjda med dagen!
Vi packade för hemresa på lördagen, på natten kräks så minsta sonen, igen....
Jag känner mig maktlös, nu vill jag bara hem!!

Trots ynka tre timmars sömn på natten kommer vi iväg, resan går bra och vi komemr hem utan problem.

Vinterferieveckan blev verkligen inte vad vi hade hoppats på och planerat.
Barnen var besvikna eftersom det blev lite lite tid till lek men förstod samtidigt alla omständigheter.
Och trots allt var det enormt skönt att få träffa de vi hann och hade möjlighet att träffa.
Nu planerar vi sommaren och hoppas på bättre omständigheter då!

Vill sända ett stort TACK till bästa H och hennes underbara familj som öppnade sitt hem åt oss och ställde upp i alla omöjliga stunder som denna vecka bjöd på.

Klem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar