tisdag 13 maj 2014

uff...

Nu har det vart ett par jobbiga dagar.

Katten vår, Sigrid, væntade ungar. Barnen var otroligt spænda o førvæntansfulla, jag med før den delen!
På søndagen kom dom æntligen.
5 små hårbollar.... Tre øverlevde inte fødseln så det blev begravning før Ole, Dole och Doffen.
Barnen skrev på en sten o la dit en liten tomte.
En svart och en rød kravlade runt och dom fick namnet Salt och Peppar.
Lyckan var fullstændig! Detta var en hærligt ljuspunkt mitt i vårt kaos.
Desto tristare blev det nær jag igår morse kom ner før att møtas av en tom låda o en ensam Sigrid.
Salt o Peppar øverlevde inte førsta natten :(
Sorgen jag kænde var stor. All den glædje....borta...
Kvidde mig otroligt till att berætta før barnen som då var i skolan o berættde att dom fått kattungar.
Tack o lov tog dom det ganska bra, ledsna sjælvklart men efter en stund med prat och førklaring om djurens hårda værld ændå ok.
Nu på morgonen har det berættats om mardrømmar o dålig sømn, stackars barn.
Vi har pratat om o prøva en gång till i sommar.

Men men....

Idag ska jag in på Sundheim o træffa elektrikern, han ska montera lampor i hela huset.
Igår fick jag hjælp o montera kranarna o vattenlåsen på badet o lilla toan.
Jag monterade ihop Lilla bus sin sæng och byråar till vårt sovrum.
Nærmar sig hus nu :)

Ska se øver sængar till de stora barnen idag. Stod kvar två gamla, fina sængar i huset, ska slipa o måla dom.

Ha en fin dag dærute :)

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar