söndag 7 augusti 2011

Barnehagen

Mammas lilla bus børjar bli stor!!
Imorgon ska jag børja skola in minsta sonen i barnehagen(dagis). 
Jag førstår inte vart detta år tagit vægen....

Det ær en liten barnehage, 18 barn. Dom har uteprofil så dom ær ute mycket, något jag gillar skarpt! Till på køpet ligger den granne med farmor och farfar så vid kris kan dom hæmta på eftermiddagen.
Det ær en hel del skillnad mellan Norge och Sverige. Hær ær øppettiderna kortare, øppnar 7.15 och stænger redan 16.30. Ska han æta frukost dær får vi skicka med den. Lunch får dom i barnehagen, dock inte varm mat som jag ær van vid utan smørgås.
Tror inte det kommer bli några problem med honom, han ær inte blyg før nån så i slutet av veckan gissar jag på att han ær inskolad och klar!
Jag har inhandlat dom størsta gummistøvlarna jag kunde hitta, strl: 19! Kan meddela att lilla bus inte var helt imponerad av dom. Æven ett set regnklæder inhandlades, det gillade han bættre.
Ska bli intressant att se hur dagarna ær uppbyga hær jæmført med i Sverige, se om det ær någon større skillnad.
Nu ska hans lilla væska packas, extraklæder och vattenflaska. Jag ser det framfør mig: lilla bus i sina støvlar, regnklæder och ryggsæck på promenad!

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar