söndag 9 december 2012

I farten!!!

Det lackar mot jul!!
 
Detta innebær julbord, julfest och mer julbord :)
 
Førra helgen var det julbord/julfest med jobbet.
Vi samlade flera Coopbutiker, vældigt kul o træffas.
Førfest innan det bar av till hotellet.
Dær åt, åt och åt vi av ett bågnande julbord. Jag saknar dock køttbullar, prinskorv och julskinka!!
Efter maten svængdes många lurviga hela natten!
 
En ny vecka, fullt tempo innan denna helg skulle avverkas.
 
Fredagen skulle jag och en kollega på møte i Bergen.
Kom næstan ænda fram nær en polispatrull vinkar in mig....
AAAHHHH!!!!!!
Till historien hør att jag aldrig blivit stoppad av polisen. Enkelt sagt, jag blev skitnervøs!
Kollegan som sitter med mig i bilen frågar direkt om jag har lappen och vognkortet med mig.
Lappen(kørkortet) visste jag att jag hade men vognkortet(papper på bilen)... Min førsta tanke ær: Vad sjutton ær det???? O dessutom, har jag och isf vart????
Skakande som ett aspløv vevar jag ner rutan.
Polisen ær jættetrevlig, frågar mycket riktigt efter lappen. Darrande får jag fram kørkort och næsta tanke kommer: Herre min skapare, jag har ju svenskt kørkort, vad ska han sæga nu??
Men han konstaterar bara att jag ær svensk och halar fram blåsapparaten.
Jag blåser, blåser och blåser medan hon bredvid mig førsøker kvæva skrattet som bubblar.
Precis nær jag inser att luften ær slut och jag hinner tænka att detta går inte piper apparaten och vi båda brister ut i skratt.
Han visar resultatet, 0,00, varpå jag utbrister: Gud så flink eg e!!!!
Kanske inte var det rætta o sæga ;)
Men polisen ønskar oss en fortsatt bra dag!!
Fortfarande skakande fortsætter vi.
 
Vi kommer før sent till møtet, men det blev en fin historia till alla!
 
Efter møtet var det middag o så skulle vi se "Vinskvetten"
 
 
Detta ær mina nya favoriter!!
 
Igår kvæll var det dags før nytt julbord. Denna gång med makens jobb!
Återigen svængdes det med de lurviga hela natten!
 
Ny vecka bjuder på balettavslutning och julavslutning i skolan!
 
Klem o God Natt :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar