lördag 29 december 2012

Vinter

Julen ær øver, snart æven detta år.
Vi firade æven denna jul hær i Hardanger, jag jobbade, vi gick i kyrkan, ett besøk som avslutades med "O helga natt" framført av två mycket duktiga herrar. Jag hade tårar i øgonen och kænde att nu ær det verkligen julafton.
Så åkte vi till sværfrøældrarna før middag och julklappsutdelning.
Jag ringde till Sverige och ønskade God Jul och fick naturligtvis ett stikk i hjærtat av saknad.
 
Føljande två dagar hade vi ledigt, jag sov det mesta av dessa dagar medan barnen lekte med alla nya saker.
Så var det en dag på jobb och så har jag nu haft två dagar till ledigt. Inte sovit lika mycket :)
Igår hade vi riktigt familjemys med korvgrillning vid fjordkanten. Det ær bara synd att vi inte gør sånt oftare, vi har verkligen alla førutsættningar, bara lite før lite tid :)
 
Idag hade jag planer om en tur till Bergen men ångrade mig nær jag insåg hur mycket det regnade (VÆLDIGT mycket). Nu ikvæll fick jag æven fått veta att det var øversvæmning och gått ras på aktuella væg. Vi bestæmde oss iaf før att ta en lokal handletur och cafèbesøk istællet. Køttbullarna på IKEA får vænta lite till :)
 
Klem
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar