söndag 27 februari 2011

Grannar

Sportlovet är slut och vardagen väntar runt hörnet.
För familjen Skaar innebar sportlovet två veckor i Hardanger, Norge! Vi har myst tillsammans med make/pappa!
Jag och maken hann även med en liten tur till Bergen, alldeles själva!! Hotell, hotellfrukost, resturangbesök och shopping!
Måste ju erkänna att det var enormt konstigt att inte ha barnen med, nästan så man hade dåligt samvete....ändå SÅ himla skönt att ha vuxentid!
Men vi njöt massor, köpte lite presenter till barnen och njöt igen när vi hade myskväll hemma igen allihop!
Tack kära make för vår lilla tripp!!


 Bergen!

Denna gång åkte vi tåg till och från Norge. Väldigt skönt att inte behöva köra alla 70 milen! Nu satt jag istället med en kaffekopp i ena handen och en tidning i andra medan barnen lekte i lekrummet eller spelade kort och den lilla sov mest i vagen.

Och så vill jag ge en stor ros till mina kära grannar!!
 Inte bara hjälper dom mig med posten, pannan och håller koll på huset,
i sista stund ställer dom upp och hämtar oss på tåget och har dessutom dukat upp kaffe, dricka och nybakat hemma på mitt köksbord!! Behöver jag förklara hur gott det är att få detta mottagande när man vart på resande fot i 10 timmar???
Tack mina underbara grannar!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar