söndag 6 mars 2011

Våren är på väg

Nu är jag helt säker, våren är på väg!!
Den här helgen har solen visat sig från sin bästa sida och värmt SÅ skönt! Sakta sakta sjukner snön undan.
Idag har det trots allt inte blivit nån längre promenad, det var ju Vasaloppet, 5-milen, alpint och skidkytte på TV och vintersporttokig som jag är hade jag ställt klockan på ringning i morse så att jag inte skulle missa vasaloppsstarten och sen avlöste ju resten varann.

Jag har fortsatt med packningen, börjar bli ganska många kartonger nu!
Har en liten känsla av otålighet, vill vara klar nu! Och så bävar jag lite för alla känslor som jag vet kommer komma....
Vore på ett sätt skönt att bara vara flyttad och klar, kunna gå ut på trappen med en kopp kaffe och titta ut över fjorden och se solen gå upp.
Men den tiden kommer!

I snart en vecka har huset funnits ute på nätet, kändes enormt konstigt att se sitt eget hus där, mitt bland hus som ska säljas. Samtidigt har jag känslan att det är rätt.
Blir samtidigt full i skratt när bilarna kryper förbi utanför och spanar. YES, folk är intresserade tänker jag!
Om knappt två veckor är det visning. Måste fixa och greja så det ser bra ut till dess, måste rensa lite i garderoberna och så måste snickarbon rensas. Det är ju där jag "gömde" allt när fotografen skulle komma.
Jag vet ju själv av erfarenhet att man öppnar skåp när man är på visning.

Imorgon är det ny vecka, nya möjligheter....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar