fredag 25 mars 2011

Huset är sålt!

Nu är huset sålt!!!
Det gick fort, en vecka efter första visning.
Jag har sålt mitt föräldrahem, huset jag har bott i i totalt 26 år....
Trots det känns det riktigt bra! Nu är detta kapitel snart klart och vi ska börja på nästa. Ett nytt, spännande steg i livet!

Kontraktet skrevs igår, det var nervöst från båda håll men två lättade parter lämnade rummet med varsin flaska skumpa från mäklarpraktikanten som var med (en viss påställa har förekommit från min sida att det borde vara kutym efter påskrivet kontrakt)  

Paret som köpte huset verkar jättetrevliga, spontant gillar jag dom, och jag hoppas dom kommer trivas här, att deras barn kommer leka på gräsmattan, lära sig cykla på gatan utanför och sedan dricka saft på altanen!




 Min spontana tanke nu är: Jaha, vad gör jag nu??
Allt fokus har legat på packning, plock och städ inför fotografering, tokplock och ännu mer städ inför visning och nu, helt plötsligt, är det klart.....
Kanske är det nu man bara ska ta det lugnt, njuta av vårens intåg och invänta sommaren och den stora flytten!!

Idag är det våffeldagen och jag erkänner att jag är barnsligt förtjust i våfflor, grädde och jordgubbar! Ikväll ska vi dock prova kesella, fruksallad och riven choklad till våra våfflor. Jag är helt övertygad om att det blir en succè!
OCH för att göra denna helg ännu lite bättre så går vi på söndag över till sommartid!!!!
Kommer Ni ihåg åt vilket håll klockan ska ställas??



Kram på Er, ha en underbar helg och hoppas Ni njuter av många frasiga våfflor denna soliga våffeldag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar