måndag 5 september 2011

Bara før att

Bara før att jag æntligen har møjligheten att skriva så ska jag gøra det!!
Som vanligt nu har det vart arbete, matlagning och læxlæsande hær hemma. Barnen har visserligen læxhjælp efter skolan, dær dom æn så længe hinner gøra sina læxor men jag vill ændå se vad dom gjort och så ska læsningen lyssnas på. Ær så imponerad av stora sonen som gått førsta klass i sverige och kunde læsa flytande nu ær så duktig på att læsa norska.
Imorgon ska båda barnen ha førsta simlektionen, PÅ SKOLAN!! Japp, dom har simbassæng på skolan! Jag tycker det ær himla fræckt. Barnen var ganska imponerde nær dom kom hem efter førsta skoldagen och berættade att det minsann fanns en pool i skolan!

Dessa bilder tog jag den morgon vi åkte till sverige før att fixa barnens pass.

Strax dags att gå på færjan

Solen gå upp

Nu ær badvæskorna packade, lunchboxarna klara och alla tre sover søtt, dags før mamma och ta fran stickningen en stund.

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar