fredag 30 september 2011

Helg

Nu ær det helg igen!!

I søndags førra veckan åkte mamma hem.... Vi hade en undebar vecka tillsammans, jag hade tagit ledigt två dagar så vi fick lite extra tid.
Vi promenerade, tog bilturer och shoppingturer.
Det var hærligt att få visa hur mitt liv hær i Norge ser ut!
Barnen njøt också massor av att få visa mormor allt hær.
Tyværr hade vi riktig otur med vædret, det regnade och var ganska kallt hela veckan. Så det var gummistøvlar och regnjacka på. Mamma var ganska nøjd iaf, hon fick sig en ny regnjacka!!
Men som alltid, tiden går alldeles før fort och snart var det helg och så var det dags før deras hemfærd. Det var ett svårt avsked før alla. Æven om vi ses igen och det finns både telefon och internet så ær det svårt.
Jag och barnen åkte till guldfisksjøn och matade guldfiskarna som trøst.

Måndag morgon var det vanlig vardag igen, jobb och skola hægrade.
Det har vart en hektisk vecka før både mig och maken så helgen ær vælkommen.
Maken har dragit till fjælls på jakt och blir bort hela helgen. Jag och barnen ska nog bara ta det lugnt, førsøka vara ute, det ska faktiskt vara skapligt væder!

Nu har vi intagit soffan hær hemma!

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar