torsdag 30 juni 2011

Framme!!

Jag hade en romantiska bild av denna flytt....jag skulle ha koll på det mesta, helst skulle det flyta på och jag skulle skriva ner varje kvæll vad vi gjort och hur det hela fortskridit!!
HA, gissa om jag bedrog mig!!!!

Detta ær min andra dag hær, vi kom fram sen sen natt till onsdag.
Barnen har vart på plats sedan lørdag, jag saknade dom verkligen massor trots att vi hade så mycket att gøra.
Stort TACK till farmor/sværmor som tog ledigt från jobbet før att komma øver till Sverige før att
hæmta barnen och køra dom hela vægen hit till Norge och sedan ta hand om dom tills vi kom! Tack vare henne hann vi gøra klart packning och stædning.
Turerna kring logistiken ær ett kapitel før sig som jag helt enkelt bara kommer sammanfatta med: vi fick med  oss det mesta.....


Jag har under de sista veckorna i Sverige kunnat konstatera att jag har helt underbara vænner!!
Jag har fått hjælp, støttning, mat och husrum!
Jag ælskar Er!!!!
Det var stressigt och rørigt de sista dagarna, jag tvivlade många gånger på att vi skulle få ihop det. Men på något vis lyckades vi! Sista natten i Sverige tillbringades på hotel! Det var otroligt skønt att komma undan från allt, ta en promenad genom stan på kvællen, æta gott och næstan det bæsta: hotelfrukost!Sista dagen skrev vi på alla papper på banken, jag sålde bilen, handlade det sista, packade bilen, læmnade nyckeln och sedan åkte vi...
Pløtsligt var vi framme vid målet, nu var vi på væg!

Efter 12 låååånga timmar var vi så framme!
Under gårdagen børjade vi arbetet med att bli skrivna i Norge, vilket visade sig inte så enkelt, imorgon gør vi ett nytt førsøk!
Idag har vi børjat køra saker ner till huset, det mesta till køket! Jag hoppas på uppehållsvæder imorgon så vi kan køra ner lite møbler. Hoppas på inflytt till helgen!
Kænns skønt att vara hær, har visserligen massor att gøra men vi ær hær iaf!

Hoppas på lite lugnare tempo nu så jag kan uppdatera lite oftare!!

Kram

Ælskade H, saknar dig......

1 kommentar:

  1. Velkommen til Norge. Håper dere får en fin tid her og at du vil trives her i norge.
    Lykke til med resten av flyttingen.

    SvaraRadera