tisdag 7 juni 2011

Just nu är det många som ringer.....

Har suttit och gjort en lista på ställen jag nog borde ringa till....el, vatten, försäkringar, adressändring.....
Tog mig i kragen imorse och började ringa. 
Efter 40 minuter är jag måttligt road, samtal efter samtal börjar "just nu är det många som ringer" och "det är samtal före i kön" för att sedan sluta med "du har plats 47 i kön" och " beräknad väntetid är 33 minuter". HALLÅÅ, ringer alla i hela sverige just nu???
Jag ger mig den på att dom i andra änden dricker kaffe och kör sten, sax, påse om vem som måste lyfta bakändan och faktiskt svara......
När det är 26 grader varmt klockan 8 på morgonen är det INTE läge att vara nummer 47 i kön!
Men men, efter en del krånglande och muttrande lyckade jag iaf bli av med både TV-licens, el/vatten och hem/villaförsäkring till flytten. Nu laddar jag om inför morgondagens kamp mot telefonköerna! Sen har vi ju underbara försäkringskassan som inte vet nåt, inte vem jag istället ska tala med men ändå kopplar hit och dit... Förvånad??
Inte heller adressändring var smidigt pga att vi flyttar till ett annat land, för att inte tala om priset. Inte var det billigt med eftersändning. MORR!! Klurar nu på alternativa eftersändningslösningar.

Lycka till alla därute i telefonköerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar