lördag 26 november 2011

Julegateopning

Imorgon är det första advent.
Jag förundras över hur fort tiden gått....tycker trots allt inte det var längsen det var sommar, varmt och vi flyttade.
Hösten kom och som alltid tyckte jag att jag hade all tid i världen att fixa och dona. Jag planerade julpynt, julbak och klappar. Och nu, helt plötsligt, så här helt utan förvarning är det dags för första advent.
Jag har alltid som mål att vara klar med det mesta till första advent. Allt julpynt ska vara framme förutom julgranen som ska hämtas och kläs dagen före julafton.
Klapparna brukar vara i stort sett klara.
MEN i år ligger jag efter, ordentligt!
Var in till huset i torsdags och hämtade jullådorna men lämnade dom i bilen. Idag kände jag att jag var tvungen.
Jag har verkligen ingen julkänsla alls.....trots att det idag ligger snö på alla bergstoppar runt mig.
Jaja, köket är iallafall klart, resten tar jag imorgon eller till veckan. Klappar får bli en helg i framtiden. Julbak och allt pyssel får bli.....kanske!

Ikväll är detjulegateopning i bygda!
Jag vet inte riktigt vad det innebär men jag hoppas på julstämning!!

Senare på kvällen ska vi på julbord med maken arbete, ska bli riktigt intressant att se vad som finns på ett norska julbord. Detta återkommer jag om!

Trevlig kväll på Er därute!

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar