onsdag 4 juli 2012

oj då....

Hm, ja så gick tiden så där väldigt fort igen...
Inser att det är många händelser som har passerat som jag borde ha berättat om, sorry!
Dotterns födelsedag, 17 maj, min födelsedag, st:hansfirande, 80årskalas i Sverige, sonens födelsedag...det var bara ett litet urval!
På jobbet är det helt hysteriskt, fast mycket positivt!!!!

Ska försöka mig på en snabbsumering ;)

Dotter fyllde 7år, kalas för släkt och så barnkalas (vårt lilla hus fullt med tjejer), gick toppen tror alla var nöjda, speciellt dottern!

17maj firades enligt konstens alla regler, hela familjen i bunad, folktåg och så festligheter här i bygden.
Vi var med i kommitèn(skulle planera firandet här på Fykse, inte så lätt när man är ny och dessutom aldrig firat 17 maj), vilket på ett vis var synd för vi kunde inte delta i alla lekar men jag sålde korv med bröd så jag fick iaf träffa väldigt mycket folk!

Så fyllde jag år vilket passerade ganska tyst förbi (tack o lov)

St:hansfirande, norges motsvarighet till vår midsommar. Vi var några barnfamiljer som samlades, gifte bort två barn ;), och så grillade vi! Himla trevligt!

Ska erkänna att jag saknade svensk midsommar, nästa år ska jag nog ordna med en stång och dans!!

Vi gjorde en "harrytur" till Sverige och firade min mormor som fyllde 80år. Det var mycket trevligt, fick träffa många i släkten!!
Bodde hos bästa vännen, min finaste H!! Love you!!!

Så fyllde lilleman, firade med släkten! En glad kille som fick nya leksaker och tårta!

Och så jobbar jag massor, utvecklas enormt med alla nya ansvar som jag fått, tror jag går en mycket spännande höst till mötes.

Idag ska vi ut på en båttur, turista lite här i Fyksesundet!

Klem till Er därute :)
Just nu har jag min första semestervecka, har besök av mamma med sambo, gott gott!
Vi gör lite utflykter i området och pratar massor, så där som mor och dotter ska göra :)
Hoppas på ett Sverigebesök till på semestern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar