lördag 7 juli 2012

Sommar på stranden





Här på norska vestlandet är det ofta dåligt väder, mycket regn och vind.
Inte alltid lika kul...
Denna sommar har hittills varit riktigt fin, solen har visat sig många dagar och värmen med den!
Detta är min första vår och sommar här, det har varit fantastiskt att få följa allt, från kall vinter, spirande vår till blommande sommar.
Vi har trädgården full med syrener, en av mina favoritblommor. Doften är underbar och betyder sommar!


Varma dagar tillringas på stranden, alltså i trädgården

ovan molnen

För att komma "hem" till Sverige måste vi ju över fjället och varje gång är jag lika fascinerad över att se snö mitt i sommaren.
På en av de högsta punkterna insåg jag även att det fanns moln under mig :)

Idag är sista dagen med mamma på besök....
Imorgon påbörjar de sin resa tillbaka, trist, jag ser att barnen tycker det är kul att ha mormor på besök. Det är mycket de vill visa och berätta om.
Men vi hoppas hon kommer tillbaka snart :)

Men lugnet stannar inte, redan nästa vecka hoppas vi på nytt besök, även detta från Sverige!
Det är gästernas första besök hos oss och jag är spänd på att höra hur de upplever mitt nya hem.

Nu är det snart natta, jag ska sätta mig med virkningen lite, har ett expriment på G....

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar