fredag 6 juni 2014

Rökbord

Sista arbetsdagen inför helgen, långledigt väntar, hela tre dagar! :)
Ska vara fint väder så detta kan bli en toppenhelg!

Har vart till svärföräldrarna o hämtat sista grejerna efter vår lilla bovisit. 
Kändes som att flytta en gång till, att man kan sprida så mycket saker runt sig på så kort tid...
Tog en tur i friggeboden oxå, där hittade vi både skolbänken o det gamla rökbordet.

Skolbänken är tänkt på rummet till lilla bus.

Rökbordet har alltid stått hemma i vardagsrummet, det stod fotoalbum på hyllorna och i ena lådan låg ett Nintendo dataspel där en man sprang fram o tillbaka med en fiskskål som han skulle fånga hoppande fiskar med. Missade han hamnade fisken på golvet varpå katten kom o åt upp fisken. 
Tvivlar på att mina egna barn får liknande minnen...kanske om jag lägger tre nettbrett i lådorna...
Nog om det, vi packade in allt i bilen till svärfar o körde in till Sundheim. 
Nu har jag torkad av den och fått både den och mattan på plats. Nu sjunker jag ner i soffan med tända ljus o lyssnar på fågelkvitter :)



Trevlig helg!!

(Ja, jag vet att det är Sveriges nationaldag idag.... kan inte påstå att vi firat :(
Väntar till midsommar, då blir det IKEA o sommarbuffe! 
Och jo, jag och barnen har pratat om vilken dag det är! Lilla bus bad t.o.m. om att jag skulle sjunga svenska nationalsången när han skulle sova ♡ )

Klem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar