söndag 18 mars 2012

Ut med vintern!

Igår hoppades jag på bra väder idag, och plötsligt händer det!
Vi fick sovmorgon, barnen tittade på barne-tv och tog dessutom med sig lilla bus ner och vi kunde sova vidare lite till!
Sen vart det söndagfrukost vid tv:n, och säsongens sista vinterstudion! Är himla trevligt att ha SVT här i norge, nu ikväll är det "Så ska det låta" som rullar :)
Och så, mitt i frukosten kommer solen fram....knappt så man kan tro det. Vi skyndade oss att bli klara, fick på oss kläder och rusade ut! Dessa första vårstrålar värmer så underbart. Medans barnen lekte på stranden, sparkade boll och provade inlines röjde jag och maken ut pulkor, bob och skidor.
Allt bärdes upp i bilen och kördes sedan in till båthuset för förvaring till nästa vinter.
Vi gick ut på skäret, njöt av luften och jag kände mig sådär vårlycklig!! DÅ kom regnet.....jaja, vi fick ju iaf några timmar sol, vi hann vara ute och faktiskt njuta av den.

Eftermiddagen tillbringades hos svärföräldrarna, kaffe och chokladtårta!
(När vi klev ur bilen började det precis snöa...)

Nu laddar jag för ny arbetsvecka, denna blir en med utmaning!! Vårt mantra på jobbet är "det är inte problem, det är en utmaning"
Jag börjar vänja mig med tempot, ansvaret och tänkandet och jag måste erkänna att jag trivs som fisken i vattnet :)

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar