lördag 24 mars 2012

Vår i luften

På vädernyheterna har dom "varnat" för sol och finväder denna helg.
Sol är vi inte bortskämda med här på vestlandet så jag tog det hela med en nypa salt.
Dessutom är det min jobbhelg....
Men igår morse när jag klev upp och drop ifrån gardinerna möttes jag av denna vy!

Klockan var halv sex och solen banade sin väg över fjällen och så dimmbanken som låg alldeles nere vid vattnet på andra sidan Hardangerfjorden.
Himlen var klar och jag fick skrapa is på bilrutan.
"Detta blir en fin dag" tänkte jag.
Och mycket riktigt, dagen var fantastisk, iaf det jag såg genom fönstren på jobbet.
Började tidigt så jag slutade tidigt och hann faktiskt med ett par timmar sol!

Lördagen har bjudit på mer jobb och mer sol.
Dessa dagar vill man vara ute, njuta och ladda upp till max med energi!

De stora barnen hade körövning idag så maken körde dom och kom sedan in till mig på jobbet, lagom till jag slutade för dagen. Vi handlade grillmat och tog så en promenad nere vid vattnet i väntan på att barnen skulle sjunga färdigt.

Far och son <3

Årets första promenad på stranden, åhh så härligt det var!!

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar