onsdag 30 april 2014

Trevlig Valborg!

Jag saknar majbrasan!!!!

Hær finns ingen tradition før majbrasa, hade tænkt tænda en nere på stranden idag men vinden satte stopp før det.
Hoppas alla ni i Sverige sjunger høgt o hælsar våren hjærtligt vælkommen!

Igår flyttade vi ut från stranden.
Fortfarande en del saker kvar dær nere men køket ær tomt, likaså barnens rum och vardagsrummet.
Ikvæll har jag packat badrummet och blommorna.
Imorgon kør vi ett lass till och sen ær det nog bara sængarna kvar.
Måste skruva især några byråar o en bokhylla också....

Huset ær ju inte inflyttninsklart æn så nu bor vi tillfælligt hos sværmor o sværfar.
Førhoppningsvis blir det inte så længe, længtar så till mitt eget, nya hus!

På fredag ska tydligen kraftverket komma o fixa elen men jag tror det inte førræn jag ser det.
Rørlæggaren skulle gøra allt før att få in folk på måndag eller tisdag, inte heller detta tror jag førræn jag ser det.
Har liksom tappat all tro på hantverkare, alla kategorier!

Nu blir det avkoppling i soffan o lite stickning i hænderna, gott o tænka på nåt annat en stund.

Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar