fredag 19 oktober 2012

Arbeidsstova och helg med Stig-Helmer!

Fredag!!!
Fast nån riktig helgfeeling har jag inte. Maken jobbaar natt hela helgen, gick på nu ikvæll och jag jobbar imorgon. MEN jag får sovmorgon ænda till kl 7!!! :)
Det kommer dessutom bli en del hemarbetande resten av helgen, både "læxa" till jobbet men så ær det ju dags før eksamaen næsta vecka...
Nog tjatat om den, resultat kommer på torsdag.
 
Før att iaf barnen skulle få ta helg køpte vi senaste Stig-Helmerfilmen!
Jag erkænner, jag bara ælskar hans filmer! Denna tafatta och  tøntiga mannen lockar mig till skratt varje gång, och det ska tillæggas att jag sett alla filmerna MÅNGA gånger.
Denna film var annorlunda, inte alls komisk som de andra men samtidigt førklarade den hela grunden i personen Stig-Helmer.
Blir antagligen inte førsta valet nær barnen vill se en "resanfilm" men vad gør det??
Detta ær kult och bland det svenskare man kan se på.
 
Igår var årets førsta arbeidsstova, gissa om barnen gladde sig!
Det ær alltid lite hemligt vad dom gør før nåt, i slutændan ær det utstællning och då får vi se allt.
Igår var det iaf nåt med lyktor, glas och målning.
Nesta vecka ska jag vara med som "hjælpare" Kommer sækert vara lættare iår, førra året kænde jag ingen, barnen var ganska skeptiska till mig och jag hade en del svårigheter att førstå vad dom sa.
 
Nu har jag væntat ut kvællens utmaning, allt ordnade sig och jag kan sova lugnt!
 
Klem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar